Oculus snižuje hardwarové nároky pro Rift

Bude vám stačit slabší procesor a grafická karta. To vše díky „asynchronous spacewarp“.

Virtuální realita se stává dostupnější. Oculus sice svůj headset nezlevnil, ale nově může fungovat na méně výkonných počítačích. Zatímco dříve jste potřebovali nový Intel Core i5 v kombinaci s Nvidia GeForce GTX 970, po aktuální změně bude stačit Intel Core i3 a grafika GeForce GTX 960. Skok to je celkem znatelný.

Za snížení nároků můžeme být vděčni technologii „asynchronous spacewarp“ zabudované v nové verzi Oculus API (rozhraní, které používají vývojáři). Pokud vás zajímají technické detaily, čtěte dále. Šéf Oculus Rift Brendan Iribe technologii popsal následovně. „Spacewarp“ umožňuje, aby hry interně běžely na 45 FPS, ale v headsetu se zobrazí s 90 FPS.

Nový spacewarp systém analyzuje dva poslední snímky pro zjištění rozdílů a na základě pohybu a pozice vaší hlavy vygeneruje „syntetický“ snímek. Tím má dojít k ušetření potřebného výkonu. Iribe ale samozřejmě dodal, že se nejedná o dokonalé nahrazení nativního renderování pro 90 FPS. 

Zdroj: ArsTechnica



Tagy: oculus riftvirtuální realita

comments powered by Disqus