Proč Windows 10 a DirectX 12 představují pro hry velký krok kupředu

Nový operační systém od Microsoftu přináší očekávanou novou verzi technologie DirectX. Ta přináší spoustu výhod, jak pro tvůrce her, tak samotné hráče. Nabídne lepší výkon, hezčí grafické provedení a spoustu nových technologií. Novinku také vřelé vítá přední výrobce grafických karet, společnost Nvidia a ukazuje, jak využije potenciál DirectX 12.

Předchozí verze rozhraní pro programování aplikací (neboli zkráceně API) DirectX 11 už byla na trhu velmi dlouho. Není tak divu, že vydání jejího nástupce patří mezi nejvýznamnější události tohoto roku v herním odvětví.

Nová verze nabídne vývojářům propracovanější přístup k hardwarovým zdrojům (grafické kartě a jejím částem). To také znamená, že vývojáři budou moci své hry šít přímo na míru grafické architektuře GeForce od Nvidia.

DirectX 12 přináší nové grafické efekty a techniky jako Volume Tiled Resources, Conservative Raster, Raster Order Views, Tiled Resources, Typed UAV Access, Bindless textury, asynchronní výpočty a další. Za spoustou cizích a tajemných názvu se ukrývají nové technologie a možnosti, jenž usnadní tvorbu her a zlepší to, jak budou graficky vypadat.

Microsoft zvolil GeForce pro svou vůbec první předváděčku DX12 na GDC 2014

Společnost Nvidia chce naplno využít potenciál nové technologie mimo jiné také spoluprací s herními vývojáři. Společně také zdokonalují ovladače karet pro vyšší výkon. Nvidia se chlubí, že již spolupracuje s více než stovkou herních studií na integraci GeForce technologie.

Technologie GeForce se ve spojení s DirectX 12 objevovala už od oznámení na konferenci GDC 2014 pro herní vývojáře. Microsoft pomocí ní demonstroval novinky. Toto spojení se ukázalo jako skvělá platforma pro ukázku toho, co Windows 10 a DirectX 12 nabízí. Nový Windows dále přináší také spoustu novinek speciálně pro hráče.

Nvidia vydala první WHQL ovladač (zkratka znamená certifikaci Microsoftem) pro Windows 10 již v polovině května. Následovaly pravidelné aktualizace. V předstihu společnost vydala také herní Game Ready ovladače.

"Pláč čarodějky" Technologické demo DirectX 12 demo společnosti Square Enix, které ohromilo účastníky konference Build 2015. 

Běželo na grafických kartách GeForce.

Podle očekávání analytiků poběží systém Windows 10 během prvního roku od uvedení na více než 350 milionech počítačů. „Díky grafickým akcelerátorům GeForce a programu Game Ready ovladačů můžeš přejít na Windows 10 s důvěrou. Již dnes si užiješ hraní naplno. A zároveň budeš připraven na parádní tituly, které k nám teprve mají dorazit.“, dodává Nvidia.  



Tagy: DirectX 12windows 10nvidia

comments powered by Disqus