Recenze: Asus Cerberus – headset striktně pro hráče

Společnost Asus nelení a krom výkonných notebooků a komponent do stolních počítačů se angažuje i v odvětví herních periferií. Nám se do rukou dostal herní headset Cerberus, který je jedním z konkurentů veleznámých Steelseries Siberia V2.

V typické černo-červené kombinaci vypadá headset velmi slušivě, a to i bez blikajících LED či jiných „módních“ doplňků. Většina konstrukce je z plastu, i tak Cerberus působí odolně a nějaký ten pád na zem vydrží. Velké 100mm náušníky potažené koženkou velice dobře tlumí okolní zvuky. Uvnitř každého se pak nachází 60mm, 32ohmové měniče. Mikrofony zde máme 2 – jeden přímo na 1,2m opleteném kabelu společně s ovládání hlasitosti, druhý demontovatelný na levé mušli. Kabel je zakončený 3,5mm jackem, který lze krom k PC připojit i k PS4 a mobilnímu zařízení. Pokud vám základní délka nebude stačit, v balení se nachází další 1,3m prodloužení zakončené samostatným jackem pro sluchátka a mikrofon.

Ač se sluchátka nedají nastavit jinak než roztažením, na hlavě sedí velmi dobře a pevně. Polstrování náušníků je měkké, ale jejich tlak na uši může být po delší době nepříjemný, zvláště nosíte-li brýle. Pokud tedy nemáte větší hlavu, sluchátka vám padnou jako ulitá. Mušle jsou uzavřené, což znamená skvělé tlumení okolních zvuků a zároveň okolí nerušíte vy sami. Tato konstrukce má i své nevýhody, a to tzv. kelímkový efekt, kdy se zvuk z měničů odráží a k vašim uším tak jde ve více vlnách. Tím získáte velmi bohatý a prostorný zvuk, který však není tolik přesný. To ale není u sluchátek zaměřených převážně na hry vůbec na škodu. Střední tóny a basy jsou výrazné a velmi dobře produkované, detailnost zvuku je taky slušná – uslyšíte každý krok svého nepřítele. Bohužel jsou upozaděny vyšší kmitočty, což poznáte například u dialogů.

Pokud o Cerberus uvažujete i pro poslech hudby, musím vás zklamat. Zvuk je mohutný, výrazně basový a ocení jej snad jen nadšenci hudby stylu DnB. Navíc se zde více než u her projevuje ozvěna. A pokud patříte mezi jedince, kteří se více potí, v teplém letním počasí budete koženkové náušníky proklínat.

Za aktuální cenu kolem 1 400 Kč je headset Asus Cerberus slušnou alternativou pro hráče, na poslech hudby se však poohlédněte jinde.

Závěrečné shrnutí

• Dobrá izolace okolí